تغذیه لاک پشتی

تغذیه لاک پشت گوش قرمز با کاهو مهمترین نکات بعد از خرید یک لاک پشت گوش قرمز ایجاد مکانی برای زندگی و همچنین تغذیه آن است. یک لاک پشت گوش قرمز را حتی می توان در یک تشت آب نگهداری کرد ولی تغذیه آن دارای نکات و موارد مهمی است که حتی می تواند زندگی جانور را به خطر بیندازد. برای یک لاک پشت نوزاد بهترین غذا پلت است. استفاده از سبزیجات و غذاهای دیگر برای لاک پشتهای نوزاد ( کوچکتر از یک سال ) فقط باید به عنوان تنوع غذای استفاده شود و این برای رژیم غذایی لاک پشتها مناسب است که رژیم غذایی آنها دارای تنوع لازم باشد. برای لاک پشتهای بزرگتر از یک سال باید از پلت و سبزیجات به طور یک روز درمیان استفاده شود. استفاده از غذای دیگر مانند کنسرو ماهی و یا ماهی خوراک می تواند رژیم غذایی مناسبی را برای لاک پشت به همراه داشته باشد. همچنین مصرف میوه جات یکبار در ماه برای رژیم غذای لاک پشت سودمند است. ( ترتیب رنگ ها الویت مصرف از مصرف مناسب با رنگ سبز تا مصرف نامناسب و خطرناک با رنگ قرمز را نشان می دهد)

سبزيجات :
انواع كاهو ، ریحان ، برگ قاصدک
هويج ، خیار ، كاسني ، باقلا ، كدو سبز ، سيب زميني ( آبپز )
فلفل سبز ، گوجه فرنگي ، کلم پیچ
كلم بروكلي ، كلم ، كرفس ، قارچ ، اسفناج

میوه جات :
پاپایا ، طالبي ، خربزه ، هندوانه ، انبه ، انار
سيب ، موز ، شاه توت ، زغال اخته ، مركبات ، انگور ، هلو ، گلابي ، توت فرنگي

غذای جانوری :
حلزون سيب ، حلزون بركه ، گوپي ، ماهي خوراک ، جيرجيرك ، كرم خاكي
ميگوي آب شور ، لارو پشه
خرچنگ ، گلدفيش (ماهي قرمز)

غذاهاي تجاري :
كرم خوني منجمد ، جيرجرك ، میگوی خشک شده
ميگوي آب شور ، ماهي خوراك يخ زده ، گاماروس
حلزون ، كرم توبيفكس

غذاهاي ديگر ( با کاربرد کمتر ) :
سفيده تخم مرغ ( آب پز )، گوشت مرغ و بولقمون ( آب پز ) ، ماهي قزل آلا ( گوشت خام ) ، ماهي تن (كنسرو شده در آب)
گوشت گاو (پخته يا خام) ، نان ، پوست تخم مرغ ، گوشت مرغ و بوقلمون (خام)

تبلیغات لاک پشتی

من همیشه دوست دارم در سایتهای خارجی برای کشورم تبلیغ کنم، فرقی نمی کنه چه جوری تبلیغی ، یکبار حتی عکسی از توالت ایرانی را در یک سایت آمریکایی قرار دادم و جالبه که خیلی براشون جالب بود. یکشون از خاطرات در سوریه نوشته بود که اونجا هم از این توالتها بوده و حتی عکسهایی از وسیله برای من فرستادن که توالت فرنگی را تبدیل به توالت ایرانی می کرد !
این بار هم از لاک پشتم استفاده ( یا شاید سوء استفاده ) کردم تا فرش ایرانی را به خارجیها نشون بدم. این عکسهای را سایت مخصوص لاک پشتها و در تاپیکی به نام My Res on beautiful Persian Carpet قرار دادم . چندتا از این عکسها را هم در وبلاگ خودم قرار می دهم.

لاک پشت من بر روی فرش ایرانی

لاک پشت من بر روی فرش ایرانی

لاک پشت من بر روی فرش ایرانی

عجایب لاک پشتی

دنیای لاک پشتها هم مانند دنیای جانوران دیگر مملو از عجایب است. یکی از این عجایب لاک پشتهای دو سر است که در نوع خود پدیده قابل توجهی است. این لاک پشت دو سر می تواند 15 تا 20 سال عمر کند. این لاک پشتها معمولا از طرف آکواریومی ها و مغازه های حیوانات خانگی به قیمت گزافی برای نمایش خریداری میشن.
لاک پشت دو سر گوش قرمز دو سر نیز این نوع است. این گوش قرمز در آمریکا ( زیستگاه اصلی آن ) به دنیا آمده است و به گفته فروشنده آن تا 15 سال عمر می کند. این گوش قرمز در فروشگاه حیوانات خانگی در معرض نمایش گذاشته شده است و مردم از ایالتها مختلف برای دیدن آن به فروشگاه حیوانات خانگی می روند.
لاک پشت گوش قرمز دو سر به نظر شخصی من، خداوند با خلق این موجودات خارق العاده، تلنگری به ما که قدرت بی حساب او را از یاد بردییم می زند.

عکسهای لاک پشتی

لاک پشتها چندین ساعت در روز آفتاب می گیرن تا دمای بدنشون را متعادل کنن:

لاک پشت گوش قرمز من در حال آفتاب گرفتن
دلیل این در خون سرد بودن آنهاست ، و اینکه دمای بدنشون با دمای محیط تغییر می کنه :

لاک پشت گوش قرمز من در حال آفتاب گرفتن و گرم شدن
عکسهای بالا لاک پشت من در حال آفتاب گرفتن و گرم کردن خود زیر لامپ هالوژن

سوال و جواب لاک پشتی

لاک پشت گوش قرمز خزنده کلن دو نوع لاکپشت آکواریومی داریم که یکی سبز رنگ هست که به لاک پشت گوش قرمز معروفه و یکی هم لاک پشت خاکستری رنگ با پوزه کشیده به لاک پشت لاک نرم چرمی معروفه . در این میان لاک پشت گوش قرمز محبوب ترین نوع لاک پشت در تمام جهان است . دلایل محبوبیت این لاک پشت و راهنمای نگهداری آن در این وبلاگ بحث می شود. همچنین مطالب دیگر درباره دنیا حیوانات و خزندگان در این وبلاگ قرار می گیرد .