نتایج نظرسنجی وبلاگ

نتایج نظرسنجی وبلاگتوی نظرسنجی قبلی وبلاگ سوال این بود:
تا به حال از کدام گونه از لاک پشتها نگهداری کرده اید؟

و گزینه ها هم عبارت بودند از :
لاک پشت گوش قرمز خزنده
لاک پشت برکه ای اروپایی
لاک پشت برکه ای خزری
لاک پشتهای خاکی
لاک پشت لاک نرم فراتی
لاک پشتهای دریایی

و نتیجه بدست آمده از 380 رای وارده:
مقام اول : لاک پشت گوش قرمز خزنده با 239 رای (62%)
مقام دوم : لاک پشتهای خاکی با 73 رای (19%)
مقام سوم : لاک پشت برکه ای خزری با 61 رای (16%)
مقام چهارم : لاک پشت برکه ای اروپایی با 44 رای (11%)
مقام پنجم : لاک پشتهای دریایی با 37 رای (9%)
مقام آخر : لاک پشت لاک نرم فراتی با 24 رای (6%)

نتیجه لاک پشت گوش قرمز به دلیل استقبال جهانی که از این لاک پشت در تمام نقاط جهان شده است قابل پیش بینی بود. ولی فکر نمی کردم کسی از لاک پشت دریایی نگهداری کند و این لاک پشت مقام بالاتری از لاک پشت لاک نرم فراتی بدست آورد. و همین طور انتظار برتری لاک پشت برکه ای اروپایی نسبت به لاک پشت برکه ای خزری را با توجه به ظاهر بهتر این لاک پشت داشتم که این مورد نیز اتفاق نیفتاد. لاک پشتهای خاکی آمار خوبی را کسب کردند و با توجه به این آمار در مورد نگهداری این نوع از لاک پشتها نیز مطالبی را در آینده خواهم نوشت. از همه کسانیکه در این نظرسنجی شرکت کردند تشکر می کنم.
نظرسنجی بعدی این وبلاگ سن نگهدارندگان لاک پشت است ...

غذای مخصوص خزندگان ماهیران

غذای جدید مخصوص خزندگان ماهیران انرژیقبل از اینکه من این وبلاگ را بسازم کتاب نگهداری از لاک پشتها را نوشته بودم و از وقتی این وبلاگ را ساختم نزدیک 20 صفحه به کتاب اضافه کردم که 1 صفحه اون از این وبلاگ بوده، یعنی مطالبی را از این وبلاگ عینا در کتاب لاکپشتها نوشتم! ولی هیچ وقت از مطالب کتاب در این وبلاگ استفاده نکردم. یکی از مطالبی که در وبلاگ و بعد در کتاب درج خواهد شد تصویر مقابل است.
از مدتها پیش از مسئولین ماهیران می خواستیم که پلت مناسب لاک پشت گوش قرمز را هم همراه بقیه تجهیزات وارد کنند، که بعد چند سال این اتفاق یک ماه است که افتاده. غذای ساخت کشور چین است و با نام انرژی وارد می شود. این غذا دارای مقداری مناسبی از مواد معدنی ( به اشتباه روی بسته نوشته شده خاکستر ) ، چربی و پروتئین است. ( قیمت 2000 تومان )
برای استفاده صحیح این غذا حتما پست پلت های لاک پشتی و تغذیه لاک پشتی را مطالعه کنید و از دادن غذای بیش از اندازه گفته شده در مطالب گذشته خودداری کنید.

لاک پشت گوش قرمز واگذار شد

لاک پشت گوش قرمز واگذار شدهاین لاک پشت گوش قرمز ما هم بلاخره امروز واگذار شد. تو این مدت افراد مختلفی داوطلب نگهداریش شدند ولی شرایطی را که من می خواستم نداشتن. امروز بعد از چندین هفته شخص مناسبی پیدا شد. امیدوارم ازش خوب نگهداری کنین...
یک اتفاق خوبی که در این وبلاگ افتاده همین واگذاری لاک پشتها بوده، از کسی که نمی تواند از لاک پشتی که خریده خوب نگهداری کند به فردی که مایل به نگهداری از لاک پشت است. امیدوارم حداقل این فعالیتها مانع از عذاب کشیدن حیوانات در شرایط بد شود و بتوانم باز هم شاهد آن در این وبلاگ باشم.

دمای مناسب آکواریوم لاکپشت گوش قرمز خزنده

لاک پشت گوش قرمز و دمای مناسب آکواریومدر این چند هفته اخیر بیشترین سوالی که از طریق ایمیل و پی ام از من پرسیده میشه در غذا نخوردن لاک پشت است. مهمترین علت غذا نخوردن لاک پشت دمای سرد آب در آکواریوم است. در تصویر دمای آکواریوم من را می توانین ببینین که یک دما مناسب برای آکواریوم است. اگر دمای آب مناسب است، استرس، بیماری ، زیستگاه و غذای نامناسب نیز از دیگر دلایل غذا نخوردن لاک پشت به شمار می رود.