مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی (مسابقه شهریور 88)

مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی ( مسابقه شهریور 88)مسابقه تصاویر لاک پشتی اعضا فروم گفتگوی لاک پشتی ویژه شهریور ماه 88 هم انجام شود و در این مسابقه تصویر ارسالی من بیشترین آرای اعضای گفتگوی لاک پشتی را کسب کرد (همین تصویر فوق). که با توجه به Admin بودن من جایزه این مسابقه که اهدای همستر به برندگان مسابقه است به نفرات بعدی رسید. قسمت جالب مسابقه این ماه تصاویر لاک پشتی تقلب یکی از کاربران خوش خیال بود که با ساختن چند نام کاربری و رای دادن به خود قصد تقلب ناشیانه ای را داشت که با هوشیاری ما توطئه آن نقش بر آب شد!
پس از چرخشی که در آخرین دقایق در آرا رخ داد، عکس من دوم شود و عکس خانم تارا از گفتگوی لاک پشتی اول شود (عکس پایین). در اینجا جا دارد از زحمات مهندس پرهام در اجرای مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی در گفتگوی لاک پشتی تقدیر و تشکر کنم.
مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی (مسابقه شهریور 88)اگر شما هم قصد شرکت در مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی اعضا گفتگوی لاک پشتی را دارید با عضویت در فروم گفتگوی لاک پشتی تصویر لاک پشتی خود را به مسابقه مهر ماه 88 ارسال کنید.

مرتبط :
برنده مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی (مرداد ماه 88)
برنده مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی (تیر ماه 88)

کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزی

کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزیبه همت دوستان قسمتهایی از کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزی در اینترنت قرار گرفت. این قسمتها را برای مطالعه دوستان در وبلاگم درج می کنم تا با کتاب بیشتر آشنا شوند. برای اطلاعات کاملتر در مورد کتاب لاک پشتها می توانید به صفحه کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزی در فروم گفتگوی لاک پشتی مراجعه کنید. در صورت مطالعه کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزی خواهشمندم نظرتان را در نظر شما در مورد کتاب لاک پشتها در فروم گفتگوی لاک پشتی برایم بنویسید.

از مقدمه کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزی : لاک پشت ها از قديمي ترين موجودات ساکن بر روي کره زمين هستند گونه هاي متفاوت لاک پشت ها داراي زيستگاههاي متفاوتي شامل محيطهاي گرم و خشک گرم و نمناک وآبي کوهستاني سرد و آهکي اطراف سواحل پست و داراي آب هاي شور و همچنين اقيانوسها هستند لاک پشت ها از رده خزندگان مي باشند بزرگترين لاک پشت جهان 5/2 متر طول دارد و کوچکترين لاک پشت جهان طولي کتر از 5/7 سانتي متر دارد لاک پشت ها داراي طول عمر زيادي هستند که بيشترين آن مربوط به لاک پشت جزاير گالاپاگوس و ماداگاسکار با بيش از 200 سال است .
تمام لاک پشت ها داراي لاک هستند بعضي از آنها توانائي مخفي شدن در لاک خود را دارند و برخي اين توانائي را ندارند لاک پشت ها بر روي سرشان گوش دارند اما داراي گوشهاي داخلي هستند آنها همچنين داراي تارهاي عصبي مخصوص شنوايي و مرکز شنوايي در مغز هستند آنها با گوش داخلي خود نمي توانند اصوات موجود در هوا را به صورت رسا بشنوند اما مي توانند ارتعاشات موجود در محيط را احساس و تفسير کنند البته شايد شنوايي براي لاک پشت ها زياد مهم نباشد چرا که آنها داراي بينايي و بويايي بسيار خوبي هستند.

صفحه 7 کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزی فصل اول اطلاعات پایه ، بخش تشخیص جنیست : گوش قرمز در اسارت سرعت رشد بيشتري دارد بنابراين به بلوغ جنسي زودتري نسبت به گونه وحشي خود مي رسد جنس ماده بدن بزرگتر و دم کوچکتري دارد و جنس نر دم بلندتر و ضخيم تر ناخن هاي جلويي بلندتر و مجراي دفع نزديکتري نسبت به نوک دم دارد ، براي تعيين جنسيت گوش قرمز در اسارت براي نوع نر 4 تا 2 سال سن و 9 سانت طول و براي نوع ماده 5 تا 3 سال سن و 12 سانت طول لازم است

صفحه 11 کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزی فصل اول ، بخش مقايسه لاک پشت گوش قرمز با حيوانات خانگي ديگر : از زمانيکه مردم علاقه کمتري براي نگهداري، از حيوانات خزنده اي که باعث آلرژي مي شوند پيدا کردند گوش قرمزها پيشنهاد خوبيبراي تبديل شدن به حيوانات خانگي شدند گوش قرمز به سرعت مي تواند، به شرايط جديد خود عادت کند و روابط دوستانه برقرارکند البته نه هميشه و نه در همه شرايط کودکان نبايد نگهداري از لاک پشت را به عهده بگيرند بايد يکي از والدين مسئوليت کامل نگهداري و سلامت لاک پشت را به عهده بگيردزيستگاه لاک پشت ! بايد به صورت منظم تميز شود گوش قرمز مي تواند بين 20 تا 40 سال زندگي کند .

صفحه 12 کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزی فصل دوم اصول نگهداری : قبل از خريد لاک پشت يا لاک پشت ديگرلازم است به نکاتي توجه شود فروشندگان، حيوانات خانگي معمولا لاک پشت ها را در يک محيط مناسب قرارنميدهند ممکن است آنها دچار آسيب عفونت سوء تغذيه و سالمونلا باشند لاک پشت جديد را سه ماه قرنطينه و بعد از اين مدت آنها را با هم آشنا کنيد لاک پشت هاي کوچک را هرگز با لاک پشت هاي بزرگ در يک جا قرار ندهيد براي اينکه به آنها آسيب هاي عمدي يا غيرمترقبه اي وارد خواهد شد دستها بايد قبل و بعد از دست زدن به گوش قرمز و محيط آن تميز شود. اين مورد مخصوصار مورد کودکان بايد رعايت گردد صابونهاي مايع ضد باکتري براي اين کار مناسب و راحتتر هستند دماي آب را 24 تا 5/25 درجه سانتي گراد و دماي آفتابگير را 2/32 درجه سانتيگراد قرار دهيد .

صفحه 32 کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتهای نیمه آبزی فصل چهار تغذیه : گوش قرمز يک جانور همه چيز خور است که مي تواند با غذاهاي متنوعي تغذيه شوداين تنوع از آنجايي اهميت دارد که به شما امکان مي دهد رژيم غذايي سالمي را براي لاک پشتتان فراهم کنيد محدوده غذايي آنها شامل : پلتها( pelets ) گياهان آبزي سبزيجات حشرات ماهي و ... است به جز اهميت رژيم غذايي متنوع ارائه رژيم غذايي متعادل و مقوي سرشار از کلسيم و ويتامينها نيز مهم است گوش قرمز هاي جوانتر به طور کلي گوشتخوارتر هستند و زمانيکه بزرگتر مي شوند گياه خوارتر مي شوند ترکيبات فسفر و کلسيم عناصر مهمي از لاک و استخوان ها را تشکيل مي دهند هر چند مقدار بيشتر از حد فسفر با حل شدن در کلسيم از بدن خارج مي شود اگر کلسيم مورد نياز در دسترس نباشد اين کلسيم از استخوان ها و لاک تهيه خواهد شد و لاکپشت دچار بيماري سوخت و ساز و نرمي لاک مي شود در يک رژيم غذايي متوازن مقدار کلسيم بايد بيشتر از فسفر باشد غالب گياهان به دليل داشتن اگزاليک اسيد و oxalates مانع جذب کلسيم مي شوند بايد از مصرف گياهاني مانندريواس به دليل داشتن مقدار زياد و خطرناک اگزاليک اسيد خودداري کرد کلم و گياهاني از خانوداه کلم ها مي توانند مانع جذب يد شوند خزندگان ولاک پشت ها مي توانند به نوعي بيماري نقرس ( نوعي از ورم مفاصل که در اثر انباشته شدن کريستال اسيد اوريک در مفاصل به وجود مي آيد ) مبتلا شوند مهمترين عامل ابتلا به نقرس استفاده زياد از پورين ( purine ) در رژيم غذايي است.

این مطالب بدون اطلاع به من توسط رضا نيک اختر ( کلينيک دامپزشکي ظفر) منتشر شده است. اشکالات تایپی و علامتگذاری مربوط به اشتباهات ایشون است و در کتاب این اشکالات وجود ندارد. فصلهای کتاب لاکپشتها به ترتیب عبارت اند از :
1- اطلاعات پایه
2- اصول نگهداری
3- مسائل عمومب
4- تغذیه
5- زیستگاه
6- کیفیت و تصفیه آب
7- روشنایی و آفتاب گرفتن
8- بهداشت و سلامتی
کتاب نگهداری از لاک پشتها حاوی اطلاعات مهم و اساسی نگهداری لاک پشتهای نیمه آبزی شامل انواع : لاک پشت گوش قرمز خزنده ، لاک پشت برکه اروپایی و لاک پشت برکه خزری است. این کتاب تمام مواردی که یک نگهدارنده لاک پشت نیاز به دانستن آن دارد را شامل می شود.

هدایای لاک پشتی

کسانیکه ما را دوست دارند، برایمان هدایایی می آورند تا ما را خوشحال کنند. معمولا سعی می کنن هدیه بیارن که بدانن هدیه گیرنده آن را دوست دارد. از این روست که برای من همیشه هدایایی با موضوع لاک پشت می آورند ! شاید چیزهای کوچک و کم هزینه ای باشد و شاید به نظر بعضی بچه گانه به نظر برسد ولی برای من از هر هدیه دیگری ارزشمندتر است. عکس تمام هدایایی که برایم آورده اند را در گفتگوی لاک پشتی و در مطلب هدایای لاک پشتی (تصویر هدیه هایی با موضوع لاک پشت) قرار داده ام. در اینجا عکس یکی از هدایای زیبا را که از آفریقای جنوبی برایم آورده اند قرار می دهم. لاک پشتهای دست ساز ساخته شده از خاک رس که توسط Lethabo تولید شده است.
هدیه لاک پشتی از افریقا