آناتومی و استخوان بندی لاک پشت

تصویر آناتومی داخلی بدن لاک پشت:
تصویر آناتومی داخلی بدن لاک پشت


تصویر استخوان بندی لاک پشت:
تصویر استخوان بندی لاک پشت

نگهداری ماهی در تنگ آب

چه ماهی ها را می توان در تنگ نگهداشت؟ نگهداری ماهی در تنگ مناسب است یا نامناسب است؟
قطعا من نگهداری در تنگ را توصیه نمی کنم، چه برای ماهی های عید و چه برای ماهی فایتر. تنگ به دلیل کوچک بودن، فضای کمی را برای شنا کردن ماهی به وجود می آورد و ماهی کمتر می تواند در آن فعالیت کند، همچنین در فضای کوچک حجم آب کمی جا می شود و در حجم آب کم فاکتورهای آمونیاک و نیتریت آب می تواند به میزان زیادی به طور ناگهانی افزایش یابد. دلیل دیگر مناسب نبود تنگ، طراحی دوار آن است که اجازه موقعیت یابی را از ماهی میگیرید و ماهی گیج می شود.

شاید بتوان ماهی های فایتر، ماهی های گلدفیش، گورامی، کوریدوراس و ... را در تنگ نگهداشت، ولی این یک نگهداری ایده آل و در شرایط مناسب برای این ماهی ها نخواهد بود. بهتون توصیه می کنم یک ماهی فایتر را در یک آکواریوم بزرگ قرار بدین تا ببنید چه قدرت زیبا و شاداب شنا می کند و لذت می برد ...

نظر خودتان در مورد نگهداری ماهی در تنگ آب را در انجمن مطرح کنید.

راهنمای عکاسی از آکواریوم

امروز یک خبر در مورد نخستین جشنواره عکاسی زیر آب ایران خواندم. عکاسی از آکواریوم (و حتی تراریوم و ویواریوم) و ماهی ها و موجودات درون آن همآن قدر که جذاب هست، همان قدر هم مشکل است! نور محیط به شیشه برخورد می کند و رفلکس فلاش هم در عکس می افتد و همه چیز خراب می شود! ماهی هام هیچ کمکی نمی کنند و مرتب به این طرف و آن طرف شنا می کنند. اگر تانک لامپ نداشته باشد و یا آب آن ابری و کدر و بی کیفیت باشد که همه چیز باز هم بدتر می شود.

روشی که من در تصویربرداری آکواریوم ماهی های خودم استفاده می کنم، استفاده از مُدل جادویی ماکرو دوربین، به همراه نور لامپ درون تانک است. نورهای خارجی (مثل لامپ اتاق) در صورت رفلکس در شیشه تانک را خاموش می کنم و سعی می کنم به دلیل حرکات سریع ماهی ها در آب از ISO بالا استفاده کنم. سعی می کنم بعد از تمیز کردن و سیفون آب تانک، عکاسی کنم.

تصویر آماتوری من از آکواریوم زنده زاهام :

تصویر آماتوری من از ماهی گوپی ماده درون تانکم :

عکاسی از آبزیان به حوصله و صبر زیادی نیاز دارد. عکاسان حرفه ای از لنزهای ضد رفلکس نور استفاده می کنند و گاهی از دوربینهای ضد آب برای گرفتن تصویر زیر آبی استفاده می کنند.

امیدوارم دوستانی که اطلاعات بیشتر دارند، این مطلب را کامل کنند.

مرغ عشق یا باجریگار؟

تصاویری از بام تهران و آلودگی هوای تهران

در این روزهای تعطیلی عید و تعطیلی آلودگی هوا، گشت و گذار و تفریح هم بیشتر می شود و این شد که ما هم در کنار دوستمون به بام تهران رفتیم و تصاویری را از بام و آلودگی هوای تهران گرفتیم. تصاویر روز چهارشنبه 89/8/2 گرفته شده است.

وی یو تهران از منطقه مقابل تلکابین توچال:


وی یو تهران از در ورودی بام تهران، اگر پیاده روی هم نکنید باز هم چنین وی یو را می توانید ببینید:


آلاچیقها در منطقه مقابل تلکابین توچال، جایی که میشه ساعتها نشست و تهران بزرگ و کثیف را مشاهده کرد:


در پیاده روی در بام تهران، می توانید به آبشار کوچک آن در وسطهای مسیر آسفالته هم سربزنید:


در ورودی بام تهران، برای کوهنوردی و پیاده روی از اینجا باید شروع کنید:

شناسایی تصویری گونه های مختلف لاک پشت