یک سالگی فروم گفتگوی لاک پشتی

این مطلب را برای یکسالگی فروم گفتگوی لاک پشتی آماده کردم. در این مدت دوستان خوبی از طریق فروم پیدا کردم. امیدوارم این دوستی ها و جو خوب فروم همیشه ادامه داشته باشد :

ضمن تبریک به دوستان عزیز برای یکسالگی فروم خودشون، در اینجا مطالبی را در مورد تاریخچه، اهداف و برنامه های فروم ذکر می کنم. امیدوارم مطابق همیشه دوستان عزیز با درج نظرتان خود راهنمای ما باشند تا فروم بهتری را آماده کنیم.

تاریخچه فروم
4 سال پیش، لاک پشت کوچک سبز رنگی را از کنار میدان تجریش، از یک دست فروش خریداری کردم. مانند خیلی از افراد با اصول نگهداری آن آشنا نبودم ولی تمام سعی خود را برای به دست آوردن اطلاعاتی برای نگهداری صحیح آن بکار بستم. برای بدست آورد نام آن Green Turtle را قسمت تصاویر گوگل جستجو کردم و با مطالعه و انطباق تصاویر با نام آن آشنا شدم. تحقیقات و مطالعات را ادامه دادم. به کتابخانه ملی مراجعه کردم، به اینترنت، سوال از دامپزشک، تا توانستم اطلاعاتی برای نگهداری آن لاک پشت سبز (که حالا می دانستم نام اصلی آن خزنده گوش قرمز است) پیدا کنم. برای آگاهی سایرین کتابی آماده کردم، وبلاگی درست کردم، تا زمانیکه از طرف خوانندگان وبلاگم، با پیشنهادی برای ساخت فروم در مورد حیوانات مواجه شدم.
با مهندس پرهام از قبل دوستی خوبی داشتیم. پرهام قبل از این فروم، فروم دیگری را طراحی کرده بود و ایده اصلی فروم با ایشون بوده است. با ساخت شدن این فروم و پیشنهاد همکاری مشترک، تصمیم گرفتیم در این فروم فعالیت خود را آغاز کنیم. با وجود داشتن اهداف مشترک و دیدگاههای یکسان، در این مدت لحظات خوب و لذت بخشی را تجربه کردیم و امید دارم در آینده نیز با اقدامات و فعالیتهای بیشتر موثر باشیم...

اهداف فروم
یک سالگی فروم گفتگوی لاک پشتی، برای ما اتفاق مهمی محسوب می شود و علت آن به ثمر رسیدن اهدافمان در طول این مدت است. نفس هر فروم بحث و تبادل نظر آزاد است و ایده آل ترین نوع آن در اصطلاح بارش افکار (brain storming) نام دارد که در آن هر کس با هر رده و درجه ای می تواند نظر خود را بیان کند و نظر آن با نظر سایر افراد برابر است و باید به آن توجه شود. یکی از اهداف ما ایجاد محیطی دوستان بوده تا هر شخص فارغ از سن یا مدرک تحصیلی بتواند نظر خود را بیان کند.
از دیگر اهداف ما ایجاد محیطی سالم، دوستانه و به دور از هر جنجالی بوده است تا هر کس بتواند احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد و با ایجاد کار گروهی و شرکت در بحثها به خودشناسی از وجود خود دست یابد. سعی این بوده است تمام این شرایط با توجه به محدودیت های فروم و جوامع مجازی تحقق یابد.
هدف و نفس وجودی (Mission) این فروم، همانا کمک به حیوانات از طریق گردآوری اطلاعات مناسب بود است. در مورد رسیدن به این هدف تنها دوستان عضو فروم می توانند قضاوت کنند. بازخوردهایی که در این مدت از دوستان داشتیم به ما نشان داده است که در این راه اقدامات کوچکی را انجام داده ایم ولی نیاز به فعالیتها و کارهای بسیار بیشتری است. این برای ما مسیری بی انتهاست تا بتوانیم به اهداف خود در کمک به حیوانات دست یابیم با این حال تمام سعی و کوشش خود را به کار خواهیم بست تا حداقل نقشی در این جریان داشته باشیم. قطعا با کمک و مشارکت دوستان می توانیم به هدف خود نزدیک شویم.

یک سال گذشته
در یک سال گذشته، فعالیتها و اقداماتی کردیم که در اینجا لیستی از آن ارایه می کنیم :
1- ایجاد فروم که خود پیشنهاد دوستان بوده است
2- چاپ کتاب لاک پشت در بهار 88
3- ایجاد دسته ها، تالارها و تاپیک های متنوع شامل بحث در مورد انواع جانداران
4 - شرکت در مراسم مختلف و گردهمایی با موضوع حمایت و حفاظت از حیوانات
5- گردهمایی دوستان فروم در موزه حیات وحش دارآباد تهران در 88/8/8 (یکی از به یادماندنی ترین روزهای فروم)
6- تغییر در پوسته، ظاهر و لوگوی فروم و استفاده از برنامه قوی تر برای مدیریت فروم
7- ایجاد بخش گیاه خواری
8- شرکت در مراسم اولین نمایش مستند غروب خجیر و زندگی در کسوف
9- برگزاری مسابقات عکاسی و مسابقات دیگر در فروم
10- ایجاد فروشگاه گفتگوی لاک پشتی برای کمک به دوستان
و مهمترین آن آشنایی با دوستان در فروم ...

برنامه های آینده فروم
یکی از بحثهای همیشگی ما برنامه ها و گزینه هایی برای آینده است. در حال حاضر برنامه های زیادی برای فروم داریم که با مشورت دوستان و بیان نظراتشان این اقدامات انجام خواهد شد. قطعا دوستان فروم و مشارکت آنها مشوق اصلی ما در انجام فعالیتهای بیشتر خواهد بود. برای آشنایی دوستان به طور خلاصه برنامه های آینده فروم شامل کتاب ها، دوره های آموزشی، جزوها و پمفلت ها، گردهمایی ها و ... خواهد بود که با نظر دوستان اجرا خواهد شد.