برنده مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی (مرداد ماه 88)

مسابقه تصاویر لاک پشتی اعضا (مرداد ماه 88)برنده مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی اعضای گفتگوی لاک پشتی در ماه مرداد، عکس مریم خانم از لاک پشتاشون موقع غذا دادن به آنهاست. برای دیدن سایر تصاویر دوستان و شرکت در مسابقه به بخش مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی اعضای گفتگوی لاک پشتی در فروم گفتگوی لاک پشتی مراجعه کنید.

مرتبط : برنده مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی (تیر ماه 88)

قرنطینه لاک پشت

قرنطینه لاک پشت گوش قرمز خزندهوقتی حس می کنید لاک پشت شما بیمار شده است یا رفتار غیر عادی در آن مشاهده می کنید و یا اگر یک لاک پشت تازه وارد دارید، توصیه می شود آن را قرنطینه کنید. منظور از قرنطینه محیطی تمیز و استریل است که بنابر شرایط لاک پشت یا دارای آب است و یا خشک است. این محیط باید کمی گرمتر باشد. باید رفتار لاک پشت در این حالت زیره نظر گرفته شود و در صورت بروز بیماری پیش دامپزشک برده شود. برای دوران نقاهت نیز قرنطینه لازم و ضروری است. برای بیماریها و مشکلات مختلف، جزئیات متفاوتی دارد ولی در این جا به اصول کلی آن اشاره میکنم که برای لاکپشتهای تازه وارد و اکثر بیماریها صادق است.
تمیز نگهداشتن محیط بسیار ضروری است. از آب کلر رفته تمیز باید استفاده کرد. عمق آب در این شرایط هرگز نباید زیاد باشد و به گونهای تنظیم شود که لاکپشت با قرار دادن پاها در کف آب بتواند سر خود را بالا آورده و به راحتی تنفس کند. این کار بدلیل ضعف لاکپشت، درد در اندانهای حرکتی و کاهش حجم تنفسی است که باعث می شود لاکپشت توانایی شنا کردن خوب را از دست بدهد و در عمق زیاد Aspiration pnomonia (ورود آب به کیسه های هوایی) ایجاد کند که مشکل را صد چندان می کند. در شرایط عمق کم کارکرد فیلتر با مشکل مواجه است پس باید به تمیز نگه داشتن آب توجه ویژه داشته باشید. دمای آب در این شرایط باید به هیچ عنوان زیر 25 درجه سانتیگراد نرسد و دمای خشکی در زیر لامپهای هیتر باید در طول روز به 31 درجه سانتیگراد برسد. غذا به هیچ عنوان بیش از حد استفاده نشود و در اندازه های کوچک استفاده شود. در صورت استفاده از لارو ماهی یا ماهی زنده شاید شکار در این شرایط دشوار باشد و بعد از بی حرکت شدن ماهی در بیرون آب و یا حتی تکه تکه کردن از آن بهره ببرید (جیره های خاص غذایی برای بیماریهای مختلف توصیه میشوند). تاکید می شود به هیچ عنوان سرخود از هیچ دارویی استفاده نکنید و همچنین از توصیه های افراد غیر کارشناس نیز استفاده نکنید.
این مطلب از قرنطینه لاک پشت در گفتگوی لاک پشتی که توسط من و دکتر معماریان تهیه شده است، سوالات دوستان در مورد قرنطینه لاک پشت را پاسخ می دهد. برای سوالات بیشتر به مطلب قرنطینه لاک پشت در فروم گفتگوی لاک پشتی مراجعه کنید.