مشکل تابستانی لاک پشت

نمایشگاه ماهیان زینتی غرفه ماهیرانباز هم فصل تابستان شد و مشکلات لاک پشتها در این فصل ؛ در فروم گفتگوی لاک پشتی ما در این مدت سوالات بسیاری در مورد بی حالی، عطسه و باز و بسته کردن دهان لاک پشت پرسیده شده است که معمولا مختص این فصل است و علت آن کوران هوا و بادهای سرد انواع کولرها در این فصل هست. درمان آن قرار دادن لاک پشت در جای گرم در خشکی و بالا بردن دمای آب است و دوری از هر گونه باد است و در صورت عدم بهبودی تماس با دکتر است. در این مورد سال پیش در مطلب نگهداری از لاک پشت در تابستان اطلاعات مناسبی را نوشته بودم :
این اواخر سوالات زیادی در مورد بی حالی و کم تحرکی و مشکلات تنفسی لاک پشتها از من میشه. در این فصل کولر در منازل استفاده میشه. نکته خیلی مهم اینکه لاک پشتها نباید در کنار وزش های مستقیم کولر باشن. حتی در فصول دیگه سال هم نباید این اتفاق برای لاک پشتها بیفتد. جریانات مستقیم هوا مشکلات تنفسی برای لاک پشت ایجاد می کند، حال اگر این جریانات از منابع سرد کننده هم باشد می تواند لاک پشت را دچار سرما خوردگی کند.

موضوع دیگری می خواستم در مورد آن بنویسیم برگزاری نمایشگاه ماهیان زینتی و آکواریومی در پردیس ملت است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نمایشگاه ماهیان زینتی و تصاویر آن در فروم گفتگوی لاک پشتی و همین لینک مراجعه نمایید.
زمان : 23 الی 26 تیرماه ماه 1388 از ساعت 10 صبح تا 8 شب
محل برگزاری : بزرگراه نیایش ضلع جنوبی پارک ملت پردیس سینمایی ملت

آخرین خبر : نمایشگاه تا دوشنبه 29 تمدید شد و کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتها نیمه آبزی هم در غرفه کتاب فروشی آبزیان در نمایشگاه برای فروش عرضه شد.