والپیپر لاک پشتی

یک والپیپر لاک پشتیاین هم یک والپیپر لاک پشتی که یکی از اعضای جوان فروم گفتگوی لاک پشتی به نام علیرضا طراحی کرده است.

کف دریا

کف دریا در تغذیه لاک پشتدر مورد کف دریا تا به حال در وبلاگ لاک پشتها چیزی ننوشته بودم. کف دریا شاید اسم عجیبی به نظر برسد همین طور که منم هم برای اولین بار نام آن را شنیدم برایم عجیب بود ولی کف دریا در اصل استخوان و لاک ماهی مرکب یا کتل فیش است. من اولین بار کف دریا را پشت ویترین عطاری در میدان تجریش دیدم. کف دریا از مکملهای غذایی مناسب برای لاک پشت است که نیاز آن به کلسیم را تامین می کند و از نرمی لاک و استخوانهای لاک پشت در سن رشد آن جلوگیری می کند. کف دریا را به پرندگان نیز برای استحکام نوک و پوسته ی تخمهایشان داده میشود. برای استفاده باید آن را به صورت کامل ( و نه پودر شده ) از عطاری ها تهیه کرد ( قیمتی از 500 تا 1000 تومان دارد ) و لایه سفت روی آن را با چاقو جدا کرد و پس از شستشو در تیکه های کوچک به لاک پشت داد و بعد از خورده شدن یک تیکه، تیکه ی جدیدی در آب برای لاک پشت قرار داد. اگر در مورد کف دریا سوالی دارید در تاپیک ویژه کف دریا در فروم گفتگوی لاک پشتی سوالتان را مطرح کنید.

لزوم تغذیه لاک پشت با ماهی

بلعیدن ماهی توسط لاک پشتبارها در فروم گفتگوی لاک پشتی در مورد تغذیه صحیح لاک پشت بحث شده است و نظر دکتر معماریان در این مورد تنها غذاهای طبیعی شامل لارو ماهی و خود لاشه یا زنده ماهی است که به لاک پشت داده شود. این مورد باعث شده خیلی از دوستان به فکر دادن ماهی که غذای طبیعی لاک پشت در طبیعت است به آن در خانه شوند. این مورد من را واداشت که از ماهی مولی که زنده زا و کم توقع است نگهداری کنم و نه زنده آن بلکه لاورهایی که مرده به دنیا می آیند یا ماهی هایی که می میرند را برای تغذیه لاک پشتم استفاده کنم. به نظرم این روش هم انسانی تر است و هم لذت تجربه نگهداری و پرورش آبزی زیبایی چون مولی را در بر دارد. تصویر بلعیده شده یک ماهی مرده مولی سفید توسط لاک پشتم، که این ماهی پس از به دنیا آوردن 50 لارو ماهی ناگهان مرد. در ادامه نوشته دکتر معماریان در مورد لزوم تغذیه لاک پشت با ماهی در فروم گفتگوی لاک پشتی :
تغذیه با تمام انواع ماهی امکان پذیره بجز شگ ماهیان (مثلا ماهی کیلکا و انواع گربه ماهی) که در سرشون میزان زیادی تیامیناز دارند و حتما باید سر آنها جدا شود. باید جثه ماهی مناسب باشد تا لاکپشت توانایی خوردن کل لاشه به طور کامل را داشته باشد. اگر ماهی توسط خود شما پرورش داده می شود می توانید بدون هیچ گونه نگرانی مصرف کنید اما در مورد ماهیهای خوراک (ماهی رودخانه) توصیه می شود قبل از استفاده 10 دقیقه در آب نمک 10% قرار گیرد. ماهی حتما نباید زنده باشد و اگر تازه مرده باشه بازم خوبه ولی زندش خیلی بهتره. برای لاکپشتهای خیلی کوچک باید از لارو ماهی زنده بهره برد و یا در صورت بزرگتر بودن ماهی آنرا تکه تکه کرد (تمام اجزای ماهی را نه فقط گوشت). ماهی سفید و قزل آلا غذای مناسبی نیست. سختپوستان (آرتمیا، انواع میگوها و ...) حاوی میزان مورد نیاز کلسیم برای لاکپشت نمی باشند و نسبت کلسیم به فسفر نسبت مناسبی نیست (لاکپشت احتیاج به نسبت 2به 1 به نفع کلسیم دارد) پس این غذا نمی تواند به عنوان تنها غذا مصرف شود ولی در کنار غذاهای استاندارد قابل استفاده است.

مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی اعضای فروم گفتگوی لاک پشتی

مسابقه زیباترین تصاویر لاک پشتی اعضای فروم گفتگوی لاک پشتی انجام شد و طبق رای گیری از خود اعضای فروم گفتگوی لاک پشتی دو تصویر ارسال شده با بیشترین ارای از میان 21 تصویر ارسال شده انتخاب و مقام نخست را کسب کرده اند. این دو تصویر عبارت اند از :
عکس لاک پشتی ارسال شده توسط مهشاد به فروم گفتگوی لاک پشتیعکس ارسال شده توسط mahshad از اصفهان به فروم گفتگوی لاک پشتی

عکس لاک پشتی ارسال شده توسط مرضیه به فروم گفتگوی لاک پشتیعکس ارسال شده توسط marziye به فروم گفتگوی لاک پشتی

اگر شما هم تمایل به شرکت در مسابقات آینده بهترین تصاویر لاک پشتی دارید در فروم گفتگوی لاک پشتی عضو شود و تصاویر لاک پشتی خود را برا ی ما ارسال کنید. جوایز در انتظار شماست !
پ ن : مسابقه جدبد زیباترین تصاویر لاک پشتی اعضای گفتگوی لاک پشتی (مرداد 88) در فروم گفتگوی لاک پشتی ، شما هم در مسابقه ما شرکت کنید.

لاک پشت هاب USB می شود

لاک پشت هاب USBامروز در فید وبلاگ نارنجی مطلبی با عنوان وقتی یک لاک پشت هاب USB می شود را دیدم. همه دوستانم به من معمولا کادوی با موضوع لاک پشت می دن که شامل مجسمه ها و عروسکها و کادوهای لاکپشتی است. به نظر این گجت لاک پشتی هم چیزی خوبی برای کادو به من باشد! با اجازه نارنجی این مطلب را اینجا درج می کنم:
به نظر شما احساس یک لاک پشت که دست روزگار و تکنولوژی از آن يک هاب يو اس بی ساخته چگونه است؟ اين لاک پشتی را که در تصوير مشاهده مي کنید محصولی از شرکت Crapgadget است. چهار دست و پای آن به عنوان چهار پورت يو اس بی 2.0 عمل میکند که قادر به پشتیبانی پورت های يو اس بی 1.0 نيز می باشد. اگر لاک این لاک پشت را به آرامی از روی پشتش کنار بزنید به محفظه ای با جداره استیل می رسید که می توانيد از آن به عنوان یک جا سیگاری نيز استفاده کنيد. اما من توصیه می کنم که لاک اين لاک پشت بی نوا را از روی پشتش برندارید و سلامت خود و اطرافیانتان را در نظر بگیرید. اين لاک پشت کوچولو در ابعاد 5.6*7*14.6 سانتیمتر و وزن 170 گرم در نقش يک هاب يو اس بی با قيمت 10.99$ در خدمت شماست. منبع

مشکل تابستانی لاک پشت

نمایشگاه ماهیان زینتی غرفه ماهیرانباز هم فصل تابستان شد و مشکلات لاک پشتها در این فصل ؛ در فروم گفتگوی لاک پشتی ما در این مدت سوالات بسیاری در مورد بی حالی، عطسه و باز و بسته کردن دهان لاک پشت پرسیده شده است که معمولا مختص این فصل است و علت آن کوران هوا و بادهای سرد انواع کولرها در این فصل هست. درمان آن قرار دادن لاک پشت در جای گرم در خشکی و بالا بردن دمای آب است و دوری از هر گونه باد است و در صورت عدم بهبودی تماس با دکتر است. در این مورد سال پیش در مطلب نگهداری از لاک پشت در تابستان اطلاعات مناسبی را نوشته بودم :
این اواخر سوالات زیادی در مورد بی حالی و کم تحرکی و مشکلات تنفسی لاک پشتها از من میشه. در این فصل کولر در منازل استفاده میشه. نکته خیلی مهم اینکه لاک پشتها نباید در کنار وزش های مستقیم کولر باشن. حتی در فصول دیگه سال هم نباید این اتفاق برای لاک پشتها بیفتد. جریانات مستقیم هوا مشکلات تنفسی برای لاک پشت ایجاد می کند، حال اگر این جریانات از منابع سرد کننده هم باشد می تواند لاک پشت را دچار سرما خوردگی کند.

موضوع دیگری می خواستم در مورد آن بنویسیم برگزاری نمایشگاه ماهیان زینتی و آکواریومی در پردیس ملت است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نمایشگاه ماهیان زینتی و تصاویر آن در فروم گفتگوی لاک پشتی و همین لینک مراجعه نمایید.
زمان : 23 الی 26 تیرماه ماه 1388 از ساعت 10 صبح تا 8 شب
محل برگزاری : بزرگراه نیایش ضلع جنوبی پارک ملت پردیس سینمایی ملت

آخرین خبر : نمایشگاه تا دوشنبه 29 تمدید شد و کتاب راهنمای نگهداری از لاک پشتها نیمه آبزی هم در غرفه کتاب فروشی آبزیان در نمایشگاه برای فروش عرضه شد.

نقاشی روی لاک پشت

نقاشی روی لاک پشتهمینه که می گن هنر نزد ایرانیان است و بس. امروز این عکس به فروم گفتگوی لاک پشتی ارسال شده بود، که تصویر نقاشی یک دختر خانم روی لاک لاک پشتش است. چون لاک قسمتی زنده و دارای عصب و رگ است وارد کردن هر گونه ماده شیمیایی مثل رنگ بر روی آن خطرناک و اشتباه است. لاک باید سالم و تمیز نگهداری شود و هرچند ماه یک بار به آهستگی با یک مسواک نرم کهنه تمیز شود. سلامت یک لاک پشت در نگاه اول در سلامت لاک آن است.