واگذاری لاک پشت

لاک پشت گوش قرمز نر 12 سانتی متری یک لاک پشت گوش قرمز نر 12 سانتی متری ( عکس فوق )
اگر کسی می خوادش هر چه زود تر با ایمیل من تماس بگیرد

داستان کوتاه لاک پشتی

من ای بوک (e-Book) خیلی دوست دارم و خیلی دانلود می کنم و می خوانم و خودمم سعی می کنم کتابهای ای بوک را گردآوری و منتشر کنم. به طور اتفاقی در سایت کتابناک یک ای بوک در مورد لاک پشتها دادیم که به نظر جالب بود. یک داستان کوتاه با سوژه لاک پشتی که خریداری میشه و ... دانلود ای بوک لاک پشت من - نوشته فرخنده آقایی (66kb)

لاکی و ET

لاکی و ای تی یک لاک پشت گوش قرمز کوچولو به نام ET به تازگی به من دادن تا ازش نگهداری کنم. فعلا تو تانک جدا ( قرنطینه ) ازش نگهداری می کنم تا مطمئن بشم مشکلی نداره. همیشه وقتی تصمیم می گیرید از لاک پشت جدیدی نگهداری کنید ابتدا اون را در قرنطینه نگهداری کنید.

لاک پشت و وبلاگ من

لاک پشت من در حال مطالعه وبلاگ لاک پشتیسوالات متعددی از من در مورد لاک پشتها از طریق ایمیل و مسنجر پرسیده می شود، من به تمام سوالات جواب می دهم، ولی جواب دادن به موضوعاتی که قبلا در وبلاگ مطرح کردم برام دوباره کاری خواهد بود. از این رو از دوستان تقاضا می کنم ابتدا مطالب وبلاگ را مطالعه کنند و بعد اگر موردی را متوجه نشدن و یا در وبلاگ نبود و یا توضیح بیشتر نیاز داشتند، در این صورت سوالشون را مطرح کنند.

مطالبی که توصیه می شود :
برای تشخیص نوع و گونه و اندازه لاک پشت : لاک پشتهای ساکن ایران - محاسبه اندازه لاک پشتها
نکاتی که هنگام خرید لاک پشت باید رعایت کرد : نکاتی برای خرید لاک پشت
تغذیه مناسب لاک پشت گوش قرمز : تغذیه لاک پشتی - پلت های لاک پشتی - غذای لاک پشت
ایجاد محل سکونت مناسب برای لاک پشت : زیستگاههای لاک پشتی - لنگرگاه لاک پشتی - نحوه ساخت خشکی برای لاک پشت
اصول نگهداری از آکواریوم : کتاب eBook نگهداری از آکواریوم - نگهداری لاک پشت در تابستان
بیماریها و درمان لاک پشت : دامپزشک لاک پشتی - غذا نخوردن لاک پشت - چشمان لاک پشت - درمان لاک پشت نیم زنده - پاسخ سوالات لاک پشتی - لاك پشت بيمار

نجات لاك‌پشت 200 كيلويي در ساحل بندرعباس

نجات لاك‌پشت 200 كيلويي در ساحل بندرعباس در ساحل پارک غدیر بندرعباس یک لاک پشت بزرگ دریایی هنگام جزر دریا در بستر گلی ساحل گیر کرد . خبر این رویداد ، حدود ساعت 7:16 صبح دوشنبه توسط یکی از شهروندان به ستاد فرماندهی آتش نشانی اعلام گردید . بنابر این گزارش لاک پشت که زمان مد خود را به ساحل رسانیده بود پس از جزر ، بدلیل مسافت زیاد منطقه جزر و مدی و بستر گل و لای ساحل دیگر قادر به بازگشت به دریا نبود . طول بدن لاک پشت حدوداً 130 سانتی متر و وزن آن تقریباً 200 کیلوگرم عنوان شده است . تیم امداد و نجات دریایی سازمان آتش نشانی با بررسی وضعیت لاک پشت و رعایت تمامی جوانب جهت عدم وارد آمدن آسیب به بدن این خزنده بزرگ دریایی ، بوسیله یک چهارچرخ آنرا به نزدیکی آبها رسانیده و در دریا رها نمودند.
منبع و تصاویر بیشتر در سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندر عباس

لاک پشت برکه ای اروپایی بیمار

لاک پشت برکه ای اروپایی بیمارلاک پشت برکه ای اروپایی و برکه ای خزری هم مانند لاک پشت گوش قرمز از گونه نیم آبزی هستند. این مطلب در جواب ایمیلی هست که برایم فرستاده شده. موضوع لاک پشت برکه اروپایی است که روي سرش زخمی مثل يه تاول كوچيك سفيد باد ايجاد شده، يک طرف لبش به كلي زخم شده و همچنین زير گردنش هم يه لكه ي قهوه اي زده.
تصاویر بیشتر از این لاک پشت : تصویر ورم سر لاک پشت - تصویر لکه قهوه ای گردن لاک پشت - تصویر پوسیدگی دهان لاک پشت
ورم روی سر لاک پشت در اکثر مواقع در اثر عفونت به وجود می آید. در این حالت لاک پشت برای خارج کردن میکروب باید پیش دامپزشک برده شود. پوسیدگی دهان هم در اثر میکروب به وجود می آید. می توان ناحیه را بتادین شستشو داد و برای درمان کامل مراجعه فوری به دامپزشک لازم است. همچنین این بیماری واگیر دار است. به طور کلی بر درمان زخمهای لاک پشت ، قرنطینه، شستشو با بتادین و استفاده از پماد سولفودیازین توصیه می شود.

مطالب مرتبط :
لاک پشتهای ساکن ایران - لاک پشت برکه ای اروپایی - دامپزشک لاک پشتی - نکاتی برای خرید لاک پشت - لاك پشت بيمار

طرح جلد کتاب لاک پشتی من

طرح جلد پیشنهادیکتابم آماده چاپ شده و با ناشر صحبتهای مقدماتی را انجام دادم و در حال حاضر به دنبال طرحی برای جلد کتاب هستم. قبلا دوست داشتم طرح جلد کتاب لاک پشتی شبیه کتابی باشه که عکس را قرار دادم . اگر فکر می کنه می توانین به من برای طراحی جلد کتاب کمک کنین با ایمیل یا ای دی من تماس بگیرین یا از طریقه این لینک و فروم با من ارتباط داشته باشین .

طرحی ابتدایی که برای جلد کتاب لاک پشت های گوش قرمز دارم :
http://mohamad.far.googlepages.com/Sample-cover.jpg

طرحی که یکی از دوستان درست کردن :
http://lakposhta.googlepages.com/jeld-ketab-Copy.jpg

و یک طرح دیگه که تازه درست کردم :
http://mohamad.far.googlepages.com/Jeld6copy.jpg